“ معرفی فیلم برادران لیلا ؛ معرفی
کامل و بررسی ساخته جدید سعید روستایی
زیرا خبری از آن رئالیسمی که ذات واقعیت را جستجو کرده و آن را در پس یک درام بازنمایی
نماید نیست. ذاتِ واقعیت از دلِ تنشهای دراماتیک آشکار میشود و تنشهای
دراماتیک، از دلِ درام شکل میگیرند.
در واقع این تحرکات عناصر درام، مانند سلسلۀ وقایع، کنشها و اعمال شخصیتها،
اندیشهها و انگیزههای آنها
و همچنین زمان و مکان هستند که تنش را ایجاد میکنند.
کم نیستن جوانان نخبه و تحصیل کرده ای که بیکار هستن و یا در حال
مهاجرت . درست ترین صحنه فیلم همون سیلی بود
که پدر نادون از دخترش خورد، شما
انقدر بهت سخت اومده خوب همون فیلم
خانه پدری رو ببین و از کشته شدن دختر به دست پدرش لذت
ببر. نقش زن و اهمیت او را کارگردان
به خوبی و با ارزش نشان میدهد.
جدیداً، مصاحبهای از ترانه علیدوستی ، بازیگر نقش لیلا در فیلم برادران لیلا منتشر
شده که نگاه ترانه علیدوستی به فیلم برادران لیلا را بازگو میکند.
شکی وجود ندارد که ترانه علیدوستی، ستاره فیلم فروشنده که در نقش لیلا
ظاهر میشود از بازیگران مردی
که دورش را پر کردهاند یک سر و گردن بالاتر است.
اما این بخشی کلیدی از تراژدی جدیدی
است که سعید روستایی در فیلمش
که نزدیک به سه ساعت است به تصویر میکشد.
پس از اکران فیلم در فستیوال کن، مشخص شد که
این اثر در سینمای ایران پروانه نمایش ندارد و به دلیل عدم رعایت اصلاحیات توقیف شد.
با این تفاسیر امکان دانلود فیلم برادران لیلا به صورت
قانونی در ایران وجود ندارد.
قشنگ معلومه یه طرفدار وضع موجود هستی (یا در بهترین حالت عاشق سینه چاک فراستی) که فشار و سوزش ایجاد شده بر اثر این فیلم رو میخوای با این حمله های مسخره بپوشونی.
برعکس دو کار قبلی روستایی که
کارهای نسبتا خوب و سرپایی بودن، علی
رغم همه ایرادات، این کار اما با اختلاف ضعیف ترین و بدترین کار روستایی تا به امروز
بوده. ما در فیگار سعی میکنیم با همین جهان بینی، از سینما، گیم و هنر برای خلق لحظات لذتبخش استفاده کنیم.
تحریریه فیگار آخرین رویدادهای هنر و
سرگرمی را پوشش میدهد و
آنها را با شما با اشتراک میگذارد.
اگه ضعیف تر هم میبود از نظر سینمایی باز
این شجاعت و حواس جمعی و پیشبینی های دقیق
بسیار قابل تحسین میبود، بگذریم که واقعا از نظر سینمایی، در سطح سینمای
ایران فیلم ضعیفی نیست حالا باز بیاید روضه سینما بخونید.
شما اصلا با لذت بردم آدم از فیلم و
تحسینش مشکل دارید و فرق نمیکنه این فیلم باشه، یه بلاک باکستر هالیوودی باشه یا
چی… شماها باید دهنتو باز کنید وگرنه تلف
میشید! خدا نکنه یه نفر بخواد یه
فیلم بسازه که چهار نفر لذت ببرن چون فلان شخص هشتاد سال پیش فلان
فیلم رو ساخته که سینما همونجا تموم شده!!
مطلب دیگری اگه باشه که توسط امثال فراستی
نوشته شده باشه اصلا ارزش خوندن ندارن و هر فیلمی که شاهکار نامیده میشه تو
تاریخ هم ضعف ها و مخالف های خودش رو داره و ما اصلا فیلم و سینمای بی
نقص و مقدس نداشتیم و نداریم. ”